Oświetlenie witryny sklepowej to element aranżacji, o którego niebagatelnym znaczeniu doskonale wie każdy Visual Merchandiser. Witryna jest wizytówką sklepu, a od oświetlenia zależy, czy zostanie ona zauważona, czy pominięta.

Oświetlenie witryny sklepowej dostosowane do asortymentu

Każda branża ma swoją specyfikę i charakter, który powinien zostać podkreślony za pomocą oświetlenia. Dobre oświetlenie led do witryny to takie, które zaczaruje przechodnia, przyciągnie uwagę i zatrzyma go na dłużej. Butik z elegancką odzieżą premium wymaga oświetlenia wysokiej jakości, które podkreśli ekskluzywny charakter ubrań. Cukiernia – subtelnego podświetlenia wyrobów, a jubiler – punktowego akcentowania biżuterii. Takie efekt można osiągnąć stosując odpowiednio dobrane oświetlenie. Na co zwrócić uwagę?

Zmienna ekspozycja a oświetlenie LED witryny

Ekspozycja witryny często podlega metamorfozom, dlatego oświetlenie powinno być dostosowane do częstych zmian. Taką funkcję zapewniają systemy szynoweoświetlenie LED do witryny umieszczone jest poprzez reflektory na szynie, które można przesuwać oraz zmieniać ich kąt świecenia w zależności od aktualnych potrzeb i rozmieszczenia produktów na wystawie. Punktowe oświetlenie led wpuszczone w sufit lub w podłogę zapewni dodatkowe źródło światła. Warto zadbać o to, aby można było sterować poszczególnymi punktami świetlnymi – wyłączać pojedyncze lub zmieniać intensywność świecenia. Istotna jest także barwa światła – może być ciepła, zimna lub o konkretnej barwie – np. czerwonej czy fioletowej.