Oświetlenie witryny sklepowej to element aranżacji, o którego niebagatelnym znaczeniu doskonale wie każdy Visual Merchandiser. Witryna jest wizytówką sklepu, a od oświetlenia zależy, czy zostanie ona zauważona, czy pominięta.
Oświetlenie witryny sklepowej dostosowane do asortymentu
Każda branża ma swoją specyfikę i charakter, który powinien zostać podkreślony za pomocą oświetlenia. Dobre oświetlenie led do witryny to takie, które zaczaruje przechodnia, przyciągnie uwagę i zatrzyma go na dłużej. Butik z elegancką odzieżą premium wymaga oświetlenia wysokiej jakości, które podkreśli ekskluzywny charakter ubrań. Cukiernia – subtelnego podświetlenia wyrobów, a jubiler – punktowego akcentowania biżuterii. Takie efekt można osiągnąć stosując odpowiednio dobrane oświetlenie. Na co zwrócić uwagę?
Zmienna ekspozycja a oświetlenie LED witryny
Ekspozycja witryny często podlega metamorfozom, dlatego oświetlenie powinno być dostosowane do częstych zmian. Taką funkcję zapewniają systemy szynowe – oświetlenie LED do witryny umieszczone jest poprzez reflektory na szynie, które można przesuwać oraz zmieniać ich kąt świecenia w zależności od aktualnych potrzeb i rozmieszczenia produktów na wystawie. Punktowe oświetlenie led wpuszczone w sufit lub w podłogę zapewni dodatkowe źródło światła. Warto zadbać o to, aby można było sterować poszczególnymi punktami świetlnymi – wyłączać pojedyncze lub zmieniać intensywność świecenia. Istotna jest także barwa światła – może być ciepła, zimna lub o konkretnej barwie – np. czerwonej czy fioletowej.