Oświetlenie w sklepie z odzieżą należy do najważniejszych czynników decydujących o tym, czy klienci czują się w danym pomieszczeniu dobrze i czy zdecydują się na zakup. Wybierając oświetlenie do sklepu odzieżowego musimy zadbać o to, by nie tylko dobrze odwzorowywało barwy, ale także wprowadzało do sklepu dobry, ciepły nastrój. Jakimi sposobami można osiągnąć ten efekt?

Oświetlenie do sklepu odzieżowego a światła punktowe


Za pomocą punktowych opraw oświetleniowych zaakcentuj mocne punkty w sklepie: manekiny, półki z najlepszym asortymentem, gabloty. Oświetlenie do sklepu z odzieżą to przede wszystkim oświetlenie punktowe rozmieszczone we właściwy sposób. Wpuszczane lampy led, oświetlenie szynowe czy światłowodowe, ozdobne reflektorki LED – wszystkie chwyty są dozwolone, o ile spełniają swoje najważniejsze funkcje dekoracyjne, estetyczne, sprzedażowe i praktyczne.

Oświetlenie wystawy

Pierwsze wrażenie jest kluczowe, a to, czy będzie ono korzystne zależy w dużej mierze od sposobu, w jaki oświetlimy wystawę. Witryna powinna wyróżniać się na tle innych sklepów występujących w bliskim otoczeniu i pasować do asortymentu. Inaczej oświetlimy wystawę sklepu z modą młodzieżową, a inaczej witrynę eleganckiego butiku.

Oświetlenie w przymierzalni

Wszyscy znamy takie sytuacje – przeglądając się w lustrze jednej przymierzalni wyglądamy korzystnie, a przymierzając podobne ubrania w innej – nie czujemy się atrakcyjnie. Dzieje się tak, ponieważ dobrze dobrane światło łagodzi rysy i kształty, zaś źle – podkreśla wszystkie niedoskonałości i sprawia, że cera wydaje się blada i ziemista. Nie trać klientów montując metalohalogenkowe czy wąskostrumieniowe, ostre światła halogenowe. Planując oświetlenie do sklepu odzieżowego pamiętaj o filtrach – do opraw świetlówkowych można stosować takie, dzięki którym barwa skóry ludzkiej jest naturalna.